V ČR využívá Foursquare okolo 5000 lidí, celosvětově se toto číslo pohybuje okolo 4 milionů. Tím vzniká poměrně značný potenciál využít tuto sociální síť pro své obchody. Zvláště pak, když Foursquare své business služby (zatím) nezpoplatňuje. Nabízí se otázka, má-li pro těch "pár tisíc Čechů" na této síti vůbec cenu řešit kampaně. Zdá se to jako malé číslo, uvážíme-li, že 80% většina jsou muži a 60% Čechů na Foursquare jsou z Prahy, je zacílení jasné, lze ale očekávat, že naprostá většina uživatelů bude z řad geeků. I přesto, pokud bude uživatel v centru hledat restauraci skrze Foursquare a v okolí jich bude 5 z toho jedna nabízející přes Foursquare special ve formě, kupříkladu "káva k jídlu zdarma", kam půjde typický Čech? Foursquare nabízí dvě možnosti jak se propagovat - první možností je spravovat si své místa (venue), přidávat k nim specials, upravovat je apod. Druhá možnost je si založit stránku pro značku, obdobně jako Google+ pages, Facebook pages.
Krok za krokem si ukážeme jak jednoduše začít spravovat své místo na Foursquare. Z Českých organizací mají svá venue pod svou správou Vodafone, Alza.cz, Mall.cz Klub českých turistů a spousta dalších. 1) Pokud své místo nemáme - vytvoříme si jej skrze foursquare.com/add_venue. Poznámka: Pokud místo existuje, ale obsahuje chyby (špatný telefon, web, ulice) - nezakládejte nové venue! Máte možnost požádat o změnu skrze "Report a problem". Reporty vyřizují Čeští superusers velmi rychle. 2) Přejdeme na venue a v pravém dolním rohu zvolíme Claim here. Provede nás průvodce, jehož cílem bude ověření, že skutečně spravujeme toto venue. V ČR je možné ověření pouze prostřednictvím dopisu s ověřovacím kódem.
Průvodce nás provede nkolika kroky, kde potvrdíme souhlas s podmínkami a zvolíme, jestli chceme místo ověřit pro právě přihlášený účet, či si zde můžeme vytvořit účet nový, určený pouze pro správu místa.
Poznámka: Existující manager může přidat další Foursquare uživatele jako managery či zaměstnance a sebe může dokonce úplně odebrat. Za cca dva týdny přijde ze Švédska dopis s ověřovacím kódem a samolepkou. Ten zadáme na foursquare.com/business/verify. Následně získáme přístup do Manager Tools.
3) V Manager Tools vidíme seznam všech verifikovaných venue a seznamy kampaní. Máme zde možnost seskupit venue do skupin (Prodejní centra, Kiosky...).
Po rozkliknutí venue se zobrazí jeho detail. Většinu stránky tvoří informace o kampaních, aktivních specials a důležité statistiky. Ve spodní části jsou vidět poslední check-ins uživatelů u dané venue. Pravá část stránky pak umožňuje editaci informaci o místu v rozsahu Superuser na 3. levelu (všechny informace o venue, úprava kategorií, web a rádius) a navíc nastavení Store ID pro interní účely. Ve spodní části pak lze přidat další uživatele jako správce venue. Správci jsou dvojího typu - manager a zaměstnanec. Rozdíl mezi managerem a zaměstnancem je, že zaměstnanec nemůže přidávat kampaně, přidávat nové zaměstnance/managery, přidat či upravit web a popis venue. 4) Kampaň a specials Kampaň musí obsahovat právě jedno special a může být pro několik venues.
Jako první zvolíme přidat special (Add a Special). Můžeme zde zvolit vložení již existujícího - odkazem use an existing special nebo zadat nové. Lze zde zadat podmínky, které je zapotřebí splnit, aby se special odemklo a poskytlo zákazníkovi slevu. Můžeme si vybrat z několika možností:
V kroku 2 průvodce se nastaví podmínky pro odemčení special, jsou-li zapotřebí v závislosti na zvoleném typu. Do kroku 3 napíšeme obsah nabídky. V kroku 4 pak zadáme text, který se zobrazí v okamžiku odemčení special a je zde možnost vepsat další podmínky pro uplatnění special. Na pravé straně si můžeme vyzkoušet jak vypadá odemčený i uzamčený text ve Foursquare klientu. Special uložíme a vloží se do kampaně. Klikneme na Choose Venues a zaškrátme všechny venues, které chceme v kampani využít. V následujícím kroku zvolíme datum a čas začátku a konce platnosti kampaně a kampaň vytvoříme tlačítkem Start Campaign Now.
Kampaň máme vytvořenu a aktivní.
Stránku pro značku vytvoříme o poznání rychleji a snadněji než ověření své venue. K založení stránky nám postačí pouze Twiter účet znějící na stejné jméno stránky. Od Foursquare obdržíme pro stránku uživatelské jméno stejné jako má stránka na Twitteru. Poznámka: Přidělování uživatelských jmen funguje stejně i u osobních účtů. Jako uživatel získáte jméno tak, že Foursquare propojíte s Twitterem. 1) Přejdeme na stránku foursquare.com/create_page Na Twitteru odsouhlasíme propojení s Foursquare a stránka je vytvořena. Dostaneme se do nastavení na Foursquare. Seznam stránek nalezneme ve spodní části nastavení, na stránku se můžeme též přepnout z horního panelu odkazem Page Management.
Uvidíme seznam stránek, které spravujeme a přepneme se na ovládání stránky tlačítkem Act As.
To, že kontrolujeme stránku poznáme, že pod horní modrou lištou svítí informace, že kontrolujeme stránku a nalezneme zde i odkaz pro přepnutí se zpět na uživatele.
Nastavení se dělí na pět částí. První nastavuje propojení na Twitter a Facebook (lze propojit s Facebook stránkou), dále Page Profile - nastavení ikony, popisu a www odkazů. Spodní část stránky umožňuje přidat správce stránky prostřednictvím jeho Twitteru, e-mailu či telefonu. Dále zde nalezeme propojení s jinými apliakcemi na Internetu, ID stránky a jako poslední - možnost smazání stránky.
K zajištění propagace stránky v galerii stránek se podívejte na pravou část stránky v nastavení. Zde jsou body, které je zapotřebí splnit. Je zapotřebí mít na stránce banner, profilový obrázek, popis stránky, propojení s Twitterem a napsání 5 tipů k venues.
Stránka se může mít check-in na venue, může přidávat tipy a může být i manager (zaměstnanec) venue. V případě, že má stránka právo managera k místu, mohou všichni manageři stránky danou venue spravovat. Další zdroje informací a podporu lze nalézt po přihlášení do support.foursquare.com, kde je speciální uzavřená sekce pro obchodníky. Zdroj statistických dat o ČR: hassmanm.posterous.com/jak-se-dari-foursquare-v-cr-kolik-tu-ma-uziva